Mengajar Anak Belajar Membaca Seawal Usia 4 Tahun


Teknik Belajar Membaca Seawal Usia 4 TahunTeknik Mudah Dan Efektif Mengajar Anak Belajar Membaca Seawal Usia 4 Tahun: Anda impikan anak yang mampu membaca pada usia seawal 4 tahun? Ramai anak yang berjaya dengan hasil tunjuk ajar Ibu bapa mereka sendiri. Mampu membaca dengan lancar seawal usia 4 tahun bukan lagi perkara luar biasa.

Anda tidak pandai mengajar? Anda bukan guru? JANGAN BIMBANG! Dengan teknik i-Sina, ramai ibu bapa yang tiada pengalaman mengajar, mampu melakukannya.

Anak anda belum mengenal huruf?Anak-anak yang belum mengenal huruf juga boleh terus diajar membaca. Ribuan anak kecil sudah menguasai pembacaan melalui i- Sina. ANDA JUGA MAMPU MELAKUKANNYA.

Hanya ikut arahan dan langkah-langkah yang diberikan. Program ini disusun dengan langkah-langkah pembelajaran yang kecil tetapi sangat efektif untuk mengelakan tekanan dan kekeliruan anak-anak. Anda cuma perlu mengajar 10 hingga 15 minit sehari.


Kenapa i-SINA Sangat Efektif?
  • I-Sina memberi penekanan kepada kefahaman anak-anak bukan hafalan. Mereka akan menunjukkan minat apabila mereka faham dan boleh mengikuti program.
  • Program Belajar Membaca i-SINA  adalah program yang disusun khas untuk memberikan pembelajaran secara menyeluruh kepada kanak-kanak supaya mereka dapat menguasai kemahiran membaca dengan cepat, mudah dan efektif.
  • Program Belajar Membaca i-SINA  ini menggunakan pendekatan yang diperkukuhkan supaya kanak-kanak lebih memahami konsep asas pembentukan gabungan bunyi huruf-huruf vokal dan konsonan, tanpa terikat dengan hafalan suku kata. Pada peringkat awal, kanak-kanak akan diajar bagaimana bunyi dibentuk apabila huruf-huruf digabungkan bersama.
  • Program Belajar Membaca i-SINA ini sesuai untuk ibubapa dan guru tadika atau sekolah yang inginkan sebuah program untuk mengajar membaca kepada majoriti kanak-kanak dengan berkesan.
  • Program Belajar Membaca i-SINA ini juga menjadikan kanak-kanak “suka” dan “mahu” terus membaca kerana mereka faham dan mampu mengikuti program mengikut kelajuan dan kemampuan mereka, tanpa sebarang paksaan dan hafalan yang membebankan.
  • Program Belajar Membaca i-SINA ini bertujuan untuk meningkatkan keberkesanan kaedah fonetik dan menitikberatkan kefahaman kanak-kanak menerusi latihan-latihan dan arahan-arahan guru yang sistematik dan mudah. Ia mempercepatkan kanak-kanak untuk menguasai kemahiran membaca secara menyeluruh bukan setakat menghafal dan membaca suku kata mudah.
Teknik Belajar Membaca Seawal Usia 4 Tahun
Program i-SINA sudah banyak diberitakan di media masa utama negara


Apa Keistimewaan Program Belajar Membaca i-Sina?
  • Boleh dimulakan untuk kanak-kanak seawal tiga setengah tahun tanpa perlu mengenal kesemua huruf A hingga Z.
  • Disusun dengan langkah-langkah pembelajaran yang kecil tetapi sangat efektif.
  • Guru atau ibubapa yang hendak memulakan program tidak memerlukan pengalaman mengajar kerana arahan untuk mengajar diberikan untuk setiap pelajaran.
  • Menggunakan kaedah fonetik tetapi masih memperkenalkan nama huruf di dalam program pembelajaran.
  • Memperkenalkan tanda-tanda bacaan seperti noktah, koma, tanda seruan dan tanda soalan.
  • Menggunakan cara pembacaan yang sama dengan pembacaan dalam Bahasa Inggeris (tidak terikat dengan pembacaaan mengeja atau menghafal suku kata)
  • Mengelakkan kekeliruan kanak-kanak dalam proses menguasai proses kemahiran membaca.
  • Dan banyak lagi!
Teknik Belajar Membaca Seawal Usia 4 Tahun

Program i-SINA hanya ingin membantu anda. Jika anda rasakan ianya perlu dan berguna serta mementingkan pembelajaran awal untuk anak agar lebih cepat dan mudah untuk membaca demi masa depan mereka, program i-SINA adalah jawapannya.


Teknik Belajar Membaca Seawal Usia 4 Tahun


0 Komentar untuk "Mengajar Anak Belajar Membaca Seawal Usia 4 Tahun"

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'BMBlogr - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 BMBlogr - All Rights Reserved