Aduan Bayaran Wang BR1M 2017 Belum Dapat


Aduan Masalah Bayaran Wang BRIM 2017 Belum Dapat: Seperti yang kita semua sedia maklum, pemberian duit BR1M 2017 peringkat pertama akan bermula pada hujung bulan Januari 20167

Klik sini: Tarikh Bayaran BR1M 2017

Namun terdapat pelbagai rungutan serta aduan berikutan ada yang masih belum dapat wang telah dijanjikan sama ada belum dimasukkan dalam akaun simpanan ataupun menerima baucer BRIM 2017.

Aduan Masalah Wang BR1M 2017 Belum Dapat

Akibat dari keterujaan serta setelah melihat orang lain beroleh wang BR1M 2017, maka ianya menjadi tanda tanya sehingga meluah segala ketidakpuasan hati di media-media sosial dan di blog-blog walaupun diketahui ianya tidak mampu memberikan sebarang jawapan atau jalan penyelesaian.

Segala permasalahan dan kesilapan ini mungkin berlaku dari pihak pengurusan BRIM, Bank atau pun mungkin dari pihak kita sendiri.

Oleh itu... sebarang masalah dan aduan tentang bayaran BR1M 2017 perlulah diluahkan dan dirujuk kepada mereka yang mampu memberi jalan penyelesaian atau pun jawapan kepada setiap persoalan.

Rujukan Aduan

Jika anda mempunyai sebarang masalah, persoalan, pertanyaan dan aduan serta mahukan semakan atau rayuan kerana tidak dapat atau masih tidak terima wang atau baucer BR1M 2017, Sila ajukan kepada saluran berikut:
  • Talian bebas tol: 1800-88-2716 (LHDNM)
  • Talian Telefon: 03-8882 4565/4566 (Kementerian Kewangan)
  • Email kepada: br1m@treasury.gov.my
  • Berkunjung terus ke cawangan Pusat Khidmat Hasil (PKH)/ Pusat Transformasi Bandar (UTC)/ Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDNM)
Silalah gunakan saluran pertanyaan dan aduan yang betul dan bukannya meluahkan segala ketidakpuasan di media sosial kerana ianya tidak akan menyelesaikan atau menjawab sebarang masalah dan persoalan yang anda hadapi...

12 Komentar untuk "Aduan Bayaran Wang BR1M 2017 Belum Dapat"

pada tahun yg lepas2,saya punya brim di masuk kan tepat pada masanya.tp,mengapa tahun ini masih belum di masukkan hingga hari ini.sedangkan maklumat kemaskini yg di buat tiada apa2 perubahan.masih lg maklumat sama.diharap pihak brim dapat percepat kn bayaran brim untuk mereka yg belum terima ini.jgn lh sengaja melambatkn,kerana ia amat menyakit kan hati.

pada tahun yg lepas2,saya punya brim di masuk kan tepat pada masanya.tp,mengapa tahun ini masih belum di masukkan hingga hari ini.sedangkan maklumat kemaskini yg di buat tiada apa2 perubahan.masih lg maklumat sama.diharap pihak brim dapat percepat kn bayaran brim untuk mereka yg belum terima ini.jgn lh sengaja melambatkn,kerana ia amat menyakit kan hati.

Askum. Bolehkah saya tanya. Berapa lama proses public bank selesai masukan semua BR1M yang di nyatakan LULUS

Tanpa Nama
delete

saya nak Tanya.. pukul brapa brim DRI bsn keluar ?? or kepompok 1 bila brim d keluarkan

Br1m akaun maybank tak masuk2 sampai hari ni, tadi call hotline lhdn tanya status,ada pula diorg kata saya dipilih utk menerima melalui voucher,sedangkan saya ada akaun bank,sblm ni bayar melalui akaun ok,tahun ada pulak kna camni. Lagi pun diorg kzta kne tunggu voucher,klu voucher tak sampai kne tunggu lagi sampai 5hb jun.baru boleh ambil duit br1m, saya dah check kat web br1m lulus, kelompok 1, tapi kne pulak tunggu voucher, memeber saya yg akaun maybank pun kne cerita sama gak. Kepada yg mana2 daftar guna akaun maybank sila call hotline lhdn dan tanya...kat web diorg tulis kata kepada yg takde akaun bank baru bayar melalui voucher, ni cerita baru pulak kne pilih utk terima melalui voucher.

Insan kecewa
delete

Asalamualaikum.........
Tahun lepas brim saya masuk pd tarikh yg betul...tahun ni saya sudah pun kemaskini dn jawapan nya lulus..bila saya pergi chek kat bank BSN tiada pun duit brim masuk.rasa sakit hati pulak janji tinggal janji N trasa buang masa gi bank.....harap pihak yg brtanggun jawab perihatin......
terima kasih.........

Tanpa Nama
delete

Masukkan ulasan anda... Sy punya pon xmsok2 lagi dh knapa, bila sy chek, dinyatakan lulus, klompok 1, klo tnggu voucher, msti dh smpai kerumah, tp smpai skg xmsok2 pon, sy ada acc buat ape nk bg voucher, yg lepas2 ok je,, xde masalah pon,, tp knapa thn nie ada masalah,tolong lah kami,,

Tanpa Nama
delete

Saya pun blum dapat

Tanpa Nama
delete

Cek dah lulus tapi blum dapat boce

sy pn smpai skrg tak dapat..lulus dah klompok 1.. surat xde...pening,sy dh tepon talian aduan,tp dia bgtau..dia sudah tidak buat lg urusan brim...

Tanpa Nama
delete

sy punya pun brlum masuk public bank . lulus dah nak sebulan tapi masuk nya hareeemmmm

Tanpa Nama
delete

Brim oh brim


Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'BMBlogr - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 BMBlogr - All Rights Reserved