Baca Novel Seindah Takdir Cinta Online (Bab 1~28)

Setelah tamatnya Drama Novel Duda Terlajak Laris, Drama terbaru adaptasi novel Seindah Takdir Cinta hasil karya Kamsiah Abu bakal mengisi slot Akasia TV3 (Baca Novel Seindah Takdir Cinta Online). Drama terbitan Zeel Production Sdn Bhd itu diarahkan oleh Zulhuzaimy Marzuki dan skrip oleh Mufid Shuhaimi.

Pelakon popular Amyra Rosli, Saharul Ridzwan dan Redza Rosli menjadi peneraju watak utama dalam drama adaptasi Novel Seindah Takdir Cinta yang akan mula bersiaran pada 25 Mei nanti pada setiap hari Isnin hingga Khamis - jam 7.00 malam di TV3.

Novel Seindah Takdir Cinta

Drama Akasia - Seindah Takdir Cinta
  • JUDUL DRAMA : SEINDAH TAKDIR CINTA
  • EPISOD : 28 episod
  • TARIKH MULA : 25 Mei 2016
  • HARI / MASA : Isnin-Khamis, 7.00 malam
  • SIARAN : Slot Akasia TV3
  • SKRIP : Mufid Shuhaimi
  • NOVELIS : Kamsiah Abu
  • PENGARAH : Zulhuzaimy Marzuki
  • TERBITAN : Zeel Production Sdn Bhd
  • PELAKON : Amyra Rosli, Saharul Ridzwan, Redza Rosli, Haff Ridzuan, Azri Iskandar, Ifa Raziah, Amai Kamaruddin, Nazzaty Rusli, Tatty Hassan, Lydia Saimon, Nazmi Nordin, Aina Abdul, Aidit Noh, Abdul Rahman Suud, Raja Ema

Sinopsis

Sinopsis Novel Seindah Takdir Cinta
MIA KARMILA, seorang gadis yang biasa hidup dengan cara moden dan penuh kemewahan, langsung tidak menyangka pertemuannya dengan seorang pemandu teksi bernama Shahriman telah berjaya merubah keseluruhan cara hidupnya.Melalui beberapa pertemuan yang tidak pernah dirancang telah membenihkan bibit-bibit cinta yang tulus dalam hati mereka.

Adrian, lelaki macho, bergaya dan kaya-raya, terus tidak berputus asa untuk menjinakkan Mia Karmila sebagai kekasih yang dapat memenuhi kerakusan nalurinya, walaupun ramai perempuan lain bersedia untuk memenuhi segala kehendaknya.

Perubahan sikap Mia Karmila benar-benar mencabar kelelakian Adrian sehingga dia bertekad, walau apa pun syarat yang diminta Mia Karmila, Adrian tidak peduli. Yang pasti Mia Karmila menjadi miliknya. Dalam kepayahan dan kepiluan yang mencengkam jiwa, Mia Karmila terpaksa juga menerima ijab kabul Adrian apabila lelaki itu telah berjaya memenuhi setiap syarat yang dipintanya. Pilu di hati Mia Karmila bertambah parah apabila mengetahui Shahriman adalah dalang yang membolehkan Adrian menikahinya. Siapakah Shahriman sebenarnya?

Bagaimanakah Mia Karmila dapat meneruskan kehidupan hariannya bersama Adrian apabila Shahriman juga sentiasa ada bersama mereka? Dapatkah Mia Karmila ataupun Shahriman memadamkan rasa cinta yang pernah hadir dalam hati mereka?

Montaj Drama Akasia - Seindah Takdir Cinta

Novel Online

Seindah Takdir Cinta - Bab 1
Riuh rendah bunyi musik yang dipasang melalui music machine itu bagaikan bertambah semarak apabila semua yang berada di rumah itu sedang menikmati alunan musik yang telah bertukar dari irama rock keras kepada irama slow rock dan romantik. Johana selaku tuan rumah yang menganjurkan pesta itu sengaja menyuruh Brian menukar irama itu apabila melihat ramai kawan-kawannya yang telah mula letih dengan irama rock keras tadi.
“Mia !.. come closer to me, darling!.. Menari rentak macam ni, mana boleh jauh-jauh!..” dengan suara yang bagaikan tenggelam timbul Adrian berbisik di telinga Mia Karmila sambil menarik pinggang Mia Karmila rapat kepadanya.
“Hei Endy!.. apa you buat ni?”
Kedengaran keras suara Mia Karmila yang segera memusingkan badannya dan menepis kuat tangan nakal Adrian yang sedang cuba menarik zip belakang baju Mia Karmila yang agak ketat sambil mulutnya cuba mencium leher Mia Karmila yang agak terdedah itu.
“Alah!.. takkan nak pegang sikit macam tu pun Mia nak marah!.. Come on!... Macamlah Mia tak biasa!.. Mia tengok Liza dengan Suhaimi tu!.. Dia orang tak kesah pun!..”
Dengan muka selamba diiringi senyuman sinis Adrian berkata sambil matanya menjeling ke arah Suhaimi dan Rosliza yang bagaikan sudah hayal berpelokkan tanpa segan silu. Kelihatan tangan nakal Suhaimi terus terlekat pada paha Rosliza yang hanya dibaluti skirt yang pendek itu sambil mengikut rentak musik yang memeriahkan pesta ulang tahun Johana itu.
Alunan musik irama perlahan dan keadaan cahaya yang agak samar-samar di ruang tamu yang luas itu telah menambahkan lagi suasana romantis sehingga semua penghuni yang ada di situ bagaikan hanyut melakukan aktiviti mereka bersama pasangan masing-masing, tanpa mengendahkan orang lain.
You jangan cuba-cuba nak buat tak senonoh dengan I, Andy!.. I tak suka!..” bentak Mia Karmila keras, tanpa mempedulikan apa yang ditunjukkan oleh Adrian itu. Mia Karmila menjegilkan biji matanya seolah memberi amaran kepada Adrian.
Come on Mia!.. Don’t spoil the night!... You tengok kawan-kawan kita tu, semuanya tengah enjoy!.. Jadi, takkanlah you nak biarkan I sorang-sorang tengok sajer kat you macam ni?..” sambil cuba lagi menarik tangan Mia Karmila supaya rapat kepadanya, Adrian terus memujuk.
“Endy!... kalau I cakap jangan, maknanya I memang tak suka you buat tak senonoh macam tu pada I. Kalau you hendak sangat enjoy macam kekawan yang lain tu, you carilah sesiapa yang nak layan you!.. I nak balik!..”
Mia Karmila menarik tangannya dengan keras dari pegangan Adrian sambil berpaling mahu melangkah pergi. Sempat dia menjeling kepada beberapa kawan-kawan mereka termasuk Johana yang bagaikan sedang hayal memadu asmara bersama pasangan masing-masing tanpa segan silu. Kelihatan juga beberapa tin minuman keras yang sudah kosong bertaburan di atas meja di mana mereka makan-makan tadi.
“Hei Mia !... You nak ke mana?”
Adrian memanggil sambil menuruti Mia Karmila yang sedang melangkah laju menuju ke pintu utama rumah banglow mewah itu.
You nak enjoy dengan mereka, you pergilah!.. Jangan ikut I…” ujar Mia Karmila tanpa memandang ke belakang lagi.
“Mia!... Come on!.. Kenapa you ni?” Adrian yang sudah hampir di belakang Mia Karmila segera menarik lengan gadis itu membuatkan Mia Karmila tidak dapat meneruskan langkahnya ketika mereka sudah berada berhampiran pintu pagar rumah banglow mewah di Damansara itu.
“Andy!.. lepaskan I. You tak faham ke I nak balik!..” jerkah Mia Karmila sambil cuba menarik lengannya yang dipegang oleh Adrian.
“Mia tak boleh balik selagi Andy tak balik!..”
Adrian yang terasa tercabar dengan jerkahan Mia Karmila itu segera merangkul pula pinggang Mia Karmila dari belakang sambil cuba menarik Mia Karmila untuk kembali masuk ke dalam rumah yang sedang riuh rendah dengan musik yang dimainkan sehingga tiada siapa pun yang menyedari akan apa yang berlaku antara Mia Karmila dan Adrian itu.
“Lepaskan I, Andy!...” jerit Mia Karmila sambil meronta dan cuba menolak lengan Adrian yang sedang memeloknya itu dengan sedaya upayanya.
“Apa kena dengan you ni Mia ?... Bukannya kita tak biasa berpengang tangan ketika menari?..” soal Adrian sambil terus merangkul kemas pinggang Mia Karmila.
Yes, Mia akui yang kita sering berpegangan tangan tetapi bukan bermakna Andy boleh sewenangnya mencabuli tubuh Mia macam apa yang Andy nak buat tadi!.. Andy dah melampau, tau tak?..” dengan suara yang keras Mia Karmila terus cuba melepaskan dirinya dari rangkulan Adrian.
Adrian yang bagaikan harimau lapar yang baru dapat menangkap mangsanya terus menarik Mia Karmila untuk kembali masuk ke dalam rumah tanpa mengendahkan jeritan gadis itu walaupun Mia Karmila terus meronta-ronta untuk dilepaskan. Gelora di hati Adrian bagaikan membuak-buak dan dia juga mahukan Mia Karmila melayannya sebagaimana Rosliza dan Johana sedang melayan kekasih mereka masing-masing tadi. Kelakian Adrian benar-benar tercabar dengan reaksi Mia Karmila itu.
Entah bagaimana, tiba-tiba Mia Karmila teringat akan satu artikel yang dibacanya di dalam sebuah majalah tentang salah satu cara bagaimana gadis-gadis boleh cuba menyelamatkan diri jika terperangkap oleh lelaki yang cuba mencabuli mereka. Lalu Mia Karmila segera berhenti meronta dan sebaliknya cuba berdiri dengan betul untuk memantapkan tapak kakinya sambil memandang tepat ke arah Adrian.
“Haha!.. dah ubah fikiran? Andy tahu Mia pasti tidak akan sanggup nak lepaskan peluang untuk enjoy dengan Andy malam ni!..”
Adrian yang agak terkejut dengan reaksi Mia Karmila yang berubah tiba-tiba itu segera bertanya dengan senyuman sinis seolah bangga dapat mempengaruhi kembali gadis itu
“Ya!.. memang Mia tak mahu lepaskan peluang untuk tengok Andy enjoy macam ni!.. Nah!..”
Dengan suara yang bergetar seolah menahan geram, Mia Karmila segera menolak siku kanannya dengan sekuat tenaganya ke perut Adrian dan kemudian mengangkat kaki kanannya sambil menyauk betis Adrian dengan tumit kasutnya yang tajam itu apabila Adrian terpaksa melepaskan rangkulannya pada pinggang Mia Karmila kerana terpaksa menahan sakit diperutnya yang disiku Mia Karmila tadi.
Tanpa melepaskan peluang, Mia Karmila segera berlari keluar menuju ke pintu pagar sebaik sahaja tangan Adrian terlepas daripada pinggangnya. Betis Adrian yang terasa amat sakit kerana disauk oleh tumit tinggi kasut Mia Karmila yang agak tajam itu telah membataskan pergerakkan Adrian untuk terus mengejar Mia Karmila.
Oh!.. mengapalah aku tak bawa kereta hari ni? Macam mana dan ke mana aku nak lari dengan kasut tumit macam ni!.. Mia Karmila baru tersedar yang dia datang bersama Adrian tadi, jadi dia tidak punya kenderaan ketika itu untuk segera melarikan dirinya dari terus ditarik kembali oleh Adrian.
Namun Mia Karmila terus nekad. Tanpa mahu lagi memandang ke belakang, Mia Karmila terus berlari menuju ke jalan raya, meninggalkan rumah banglow mewah itu dengan hati yang sebal dan geram sehingga dia hampir-hampir dilanggar oleh sebuah teksi yang kebetulan melalui jalan di situ. Nasib baik pemandu teksi itu sempat menekan brake teksinya membuatkan teksi itu terpaksa berhenti secara mengejut di tebing jalan di mana Mia Karmila sedang berdiri.
Bagaikan terpukau, Mia Karmila sendiri tidak sedar entah bila dan bagaimana dia boleh membuka pintu teksi itu lalu terus melangkah masuk dan segera duduk di tempat duduk belakang teksi itu.
“Jalan encik!.. Cepat jalan sebelum dia dapat mengejar saya!..” dengan suara yang termengah-mengah ketakutan bagaikan dikejar hantu, Mia Karmila mengarahkan sebaik sahaja dia menutup kembali pintu teksi itu.
Dalam keadaan yang agak terkejut juga, Shahriman segera memasukkan gear dan menekan pedal minyak teksi yang dipandunya meninggalkan kawasan rumah banglow mewah itu. Kedengaran Mia Karmila menarik nafas lega apabila melihat Adrian hanya mampu melambai-lambaikan tangannya apabila teksi yang dipandu Shahriman bergerak laju sebentar tadi.
“Cik, nak ke mana?”
Mia Karmila terus leka mengurut dadanya bagaikan lega benar kerana dapat lari dari Adrian tadi tanpa mengendahkan pertanyaan Shahriman.
“Cik!...” Shahriman menegur gadis yang duduk di belakang teksinya itu apabila gadis itu tiada memberi sebarang reaksi terhadap pertanyaannya tadi.
“Oh ya!.. ya.. kenapa?” Mia Karmila sebaliknya bertanya dengan nada agak terkejut bila tersedar yang pemandu teksi itu menegurnya.
“Cik nak ke mana sekarang?” Shahriman yang kebetulan sedang berhenti di lampu isyarat bertanya.
“Oh!.. ma’af!.. saya agak terleka tadi. Encik tolong hantar saya ke Country Height…” Mia Karmila segera memberitahu.
Melalui cermin pandang belakang, Shahriman dapat melihat wajah Mia Karmila yang agak pucat tadi telah kembali berseri. Dia segera menekan kembali pedal minyak teksinya apabila lampu isyarat telah bertukar warna hijau, namun sempat juga Shahriman menjeling ke arah Mia Karmila yang masih mengurut-ngurut dadanya seolah tanda rasa kelegaan.
Teringin pula Shahriman mengetahui apakah sebabnya gadis itu begitu lega sekarang kerana Shahriman juga perasan bahawa ada kelibat lelaki yang melambai-lambai teksinya ketika Mia Karmila mula-mula masuk tadi. Kenapa pula gadis ini tergesa-gesa meninggalkan lelaki itu tadi?... hati kecil Shahriman terus bertanya-tanya.

Novel Seindah Takdir Cinta - Bab 1~28

Baca seterusnya kesemua bab demi bab (1 hingga 28) Novel Seindah Takdir Cinta secara online di link berikut....
1 Komentar untuk "Baca Novel Seindah Takdir Cinta Online (Bab 1~28)"

Lirik lagi OST Seindah Takdir Cinta : Fauziah Latiff

http://perfectmusiclyrics.blogspot.com/2016/06/fauziah-latiff-takdir-ost-seindah.html

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'BMBlogr - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 BMBlogr - All Rights Reserved