Terkini! Notis Gangguan Bekalan Air di Selangor-KL-Putrajaya


Berikut adalah notis status terkini masalah serta isu gangguan bekalan air untuk rujukan pengguna di seluruh negeri Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya yang dikeluarkan oleh Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (dulunya SYABAS).

Sila lakukan persiapan yang sewajarnya dan dapatkan notis status terkini ini dari masa ke semasa.

Terkini! Notis Gangguan Bekalan Air di Selangor-KL-Putrajaya


GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL* DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

* Tidak Berjadual bermaksud gangguan bekalan air yang berlaku tanpa dirancang atau secara tiba-tiba akibat faktor di luar kawalan pihak Syabas. Tiada notis awal dapat diberikan kepada pengguna sebelum pemberhentian bekalan air terpaksa dilakukan. Pengguna akan dimaklumkan melalui sidang media atau dapatkan informasi secara dalam talian dengan cara berikut:
Senarai Notis Terkini Gangguan Bekalan Tidak Berjadual* serta kawasan yang terlibat yang dikeluarkan oleh Air Selangor @ SYABAS di Selangor Dan Kuala Lumpur (KL) :


..........................................


GANGGUAN BEKALAN AIR BERJADUAL* DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) ingin memaklumkan bahawa beberapa kawasan seperti yang dinyatakan di bawah akan mengalami gangguan bekalan air sementara berikutan dari kerja-kerja menaiktaraf sistem bekalan air yang akan dilaksanakan mengikut ketetapan.

* Berjadual bermaksud Gangguan bekalan air yang telah dijadualkan oleh pihak Syabas berikutan beberapa faktor yang dikenal pasti untuk tujuan pembaikkan atau menaik taraf.

Senarai Notis Terkini Gangguan Bekalan Air Berjadual* serta kawasan yang terlibat yang dikeluarkan oleh Air Selangor @ SYABAS di Selangor Dan Kuala Lumpur (KL) :

Sila ke Link Berikut Untuk Jadual (Scheduled Water Disruption) secara terperinci setiap hari akan Gangguan bekalan air berjadual ini:

Kini AIR SELANGOR dulu SYABAS
Syarikat Bekalan Air Selangor - SYABAS

Untuk sebarang pertanyaan dan bantuan sila hubungi Puspel 
Maklumat berhubung kejadian ini juga boleh diakses melalui aplikasi sistem mySYABAS yang boleh dimuat turun melalui Google Playstore dan Appstore

p/s: Informasi entri ini sentiasa dikemaskini apabila terdapat sahaja notis terkini yang dikeluarkan oleh Syabas...

rujukan maklumat : http://www.syabas.com.my/ 


22 Komentar untuk "Terkini! Notis Gangguan Bekalan Air di Selangor-KL-Putrajaya"

Terima kasih atas maklumat ini.
Kawasan yang terlibat kenalah simpan air untuk kegunaan sepanjang gangguan bekalan.

Tayamum la ni ari....smpai kul brpe nk hdp ni...xde bekalan air dah

Mcm mne nk simpan...sblmnya xde pemberitahuan

Bilo agak eh nak pulih ni....cubo bogi poncorahan

Allah Tahu Apa Perkara Yg Sebenar Berlaku Manusia Boleh Berdolak Dalik .Doa Orang Teraniaya Tidak Terhalang Langsong Di Terima Allah . Kami Semua Berdoa Kpd Allah .

Wat r we suppose 2 do when there's no water? especially Indians as Diwali is just around the corner???we hv 2 make arrangements n u guys still doing like tis??

Klu yg kerja blk kol 6 mcmana nak dptkan air yg di beri..

Tanpa Nama
delete

Assalamualaikum, bila bekalan air boleh operasi mcm biasa...? sudah 4hari tak air, saya ada 3 anak kecil, nak masak,minum, buang besar ke, mcm...? kalau tak pun hantar lori air, ke usj 1-27.

Tanpa Nama
delete

assalammualaikum, bila air boleh operasi mcm biasa....? sudah 4hari tidak air, saya ada 3 anak kecik, nak masak, minum, buang air besar ke mcm....? kalau tak pun hantar lah lori tangki air ke usj 1-27. Tlg timbang rasa sikit.

Tanpa Nama
delete

Kalau setiap mgu macam ni , susahla , terutama yg berkerje x sempat simpan air , kan bagus ada pemberitahuan dulu..

Tanpa Nama
delete

Tolong buang projek syabas, kembali kepada jba, dulu masa tun mahathir tak pernah Kita alami situasi begin,ya Allah tolonglah negara Malaysia,kami nak pemimpin yang jujur,amanah,setia,berkhimat kepada negara,tolong semua,jelaskan kesusahan dan Berita rakyat Malaysia alami,buka lah mata,jadikan negara yang bersejarah yang ditubuhkan oleh TunkuAbdul Rahman

Tanpa Nama
delete

Tolong buang kontrak syabas

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang. - Hapus

Hari ini,26 Feb 2017,Taman Lagenda Mas,Batu 9 Cheras,Selangor.Kenapa bekalan air di kawasan ini selalu terganggu?Tanpa makluman atau apa-apa notis,saya sebagai salah seorang penduduk di kawasan ini berasa sangat kecewa dengan pengurusan Air
Selangor.Kenapa suka sangat menyusahkan saya dan juga pengguna air yang lain di kawasan ini?Tolong beri penjelasan tentang perkara ini.

Mengapa Kami Sebagai Penduduk Tidak Boleh Melihat Gambar2 Atau Vedio Belaku Nya Paip Pecah Di Dlm Internet Syabas Atau Air Selangor Atau Di Dlm TV ? Kami Berhak Mendapat Tahu .Tetapi Allah Tahu .Doa Kami Doa Orang Teraniaya .

Dash 2 hari bekalan air terputus tanpa Ada pemberitahuan terlebih dahulu..Pukul 1 pagi 11/5/2017 hingga hari ini 13/5/2017..Klu esok xde air LG xtaw nk ckp apa dah

Bukit tinggi klang Selangor

Tanpa Nama
delete

Area pandan jaya bila ada air?

Tanpa Nama
delete

Area pandan jaya bila ada air?

Tanpa Nama
delete

Mohon bantuan bekalan ke Kuarters Polis Seksyen 20 S.Alam....tiada bantuan sejak bekalan terputus

Tanpa Nama
delete

Tiada air.. Tiba-tiba.. Area cheras flat Sri pulau pinang..

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'BMBlogr - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 BMBlogr - All Rights Reserved