Jadual & Keputusan Terkini La Liga Primera 2016/17


Jadual & Keputusan Terkini Liga Primera 2016/17: La Liga atau Primera League merupakan salah satu liga bola sepak yang paling terkenal dan menjadi perhatian oleh seluruh peminat bolasepak dunia. Liga utama bolasepak Sepanyol ini merupakan antara yang terbaik di dunia pada masa kini.

Siapa yang tidak kenal akan Leonal Messi dan Cristiano Ronaldo, dua bintang paling hebat dan popular di seluruh dunia ketika ini juga bermain di La Liga ini.

Dua pasukan paling dominan di Sepanyol dan Eropah iaitu Real Madrid dan Barcelona menjadikan Liga Primera Sepanyol ini cukup hebat dengan sejarah gemilang dipentas Eropah dan Dunia serta mempunyai ramai pengikut dan peminat setia.

Tirai La Liga musim 2016/17 sudah bermula dan ianya menjadi perhatian setiap kali perlawanan berlangsung.,Berikut adalah senarai pasukan yang akan bersaing merebut kejuara La Liga Sepanyol musim 2016-2017 : Alavés, Athletic Bilbao, Atlético Madrid, Barcelona, Celta Vigo, Deportivo La Coruña, Eibar, Espanyol, Granada, Las Palmas, Leganés, Málaga, Osasuna, Real Betis, Real Madrid, Real Sociedad, Sevilla, Sporting Gijón, Valencia dan Villarreal 

Jadual & Keputusan Terkini La Liga Primera Sepanyol 2016/17


Jadual Perlawanan & Kedudukan Terkini Liga Primera  (La Liga Sepanyol)
Berikut adalah kedudukan carta terkini dan semasa La Liga atau Liga Primera Sepanyol bagi musim 2016/17 termasuk keputusan perlawanan terkini dan jadual perlawanan berikutnya buat rujukan peminat bolasepak tempatan.

Panduan Widget:
  • Klik menu [Results] - untuk keputusan terkini perlawanan
  • Klik menu [Fixtures] - untuk jadual dan masa perlawanan seterusnya (waktu Malaysia)



Lihat juga: 

0 Komentar untuk "Jadual & Keputusan Terkini La Liga Primera 2016/17"

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'BMBlogr - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 BMBlogr - All Rights Reserved