Buku Rujukan Guru Mengajar BM Tahun 6


Buku panduan Jawapan Buku Teks Bahasa Melayu Tahun 6 dikarang khusus buat guru-guru serta tenaga pengajar Tahun 6 bagi mata pelajaran Bahasa Melayu sebagai bahan rujukan mengajar yang amat diperlukan pada masa kini.

Buku ini ditulis oleh Cikgu Mat Ariffin yang juga merupakan penulis buku teks Bahasa Melayu Tahun 6 mulai tahun 2016.

Ianya bermatlamat untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh guru-guru masa kini yang tiada rujukan, contoh mahupun ulasan yang boleh dijadikan panduan ketika mengajar menggunakan buku teks Bahasa Melayu Tahun 6 yang baru ini.

Buku Jawapan dan Rujukan Guru Mengajar Bahasa Melayu Tahun 6

Buku panduan Jawapan Buku Teks Bahasa Melayu Tahun 6

Kenapa guru-guru WAJIB mendapatkan buku ini?
  1. Buku ini memberikan cadangan atau contoh jawapan dan ulasan mengikut setiap halaman buku teks Bahasa Melayu tahun 6 untuk kemudahan guru mengajar.
  2. Sebagai panduan dan rujukan agar tidak tersasar tatkala mengajar mahupun ketika meneliti setiap jawapan para pelajar.
  3. Menyelesaikan masalah utama guru terutama dalam permasalahan pada sp. 3.9.1
  4. Buku Panduan ini menepati kehendak Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) dan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) untuk kecemerlangan pelajar dalam UPSR
  5. Tiada keraguan kerana ianya ditulis sendiri oleh penulis yang menulis Buku Teks Bahasa Melayu Tahun 6 (2016-2021) maka sudah tentu beliau sendiri yang tahu akan jawapan sebenar kepada setiap permasalahan dalam Buku Teks tersebut
  6. Anda akan mendapat bantuan setiap permasalahan dalam buku tersebut mahupun dalam pengajaran Bahasa Melayu dari Cikgu Mat Ariffin secara terus.
  7. Ianya buku ekslusif dan tidak dijual di mana-mana pasaran terbuka atau kedai-kedai buku.
  8. Buku ini boleh diguna pakai sehingga tahun 2021 iaitu sehingga buku teks Bahasa Melayu ini diganti dengan buku teks baru.

Selain khusus buat warga pendidik, buku ini juga boleh dijadikan buku panduan buat ibu bapa yang inginkan anaknya cemerlang dalam Peperiksaan Bahasa Melayu UPSR.

Kepada yang berminat mendapatkan buku ini, sila ke link berikut untuk membuat tempahan, pembelian dan maklumat lebih lanjut:

Buku Jawapan dan Rujukan Guru Mengajar Bahasa Melayu Tahun 6

1 Komentar untuk "Buku Rujukan Guru Mengajar BM Tahun 6"

Malam jalinan kasih




Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'BMBlogr - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 BMBlogr - All Rights Reserved