Cara Atasi Masalah Perut Buncit Dalam 5 Hari

Anda ada masalah perut buncit! Inginkan cara mudah untuk mengempiskan perut buncit hanya dalam masa 5 hari? Masalah perut buncit adalah perkara biasa yang menghantui semua orang tidak kira sama ada lelaki mahupun wanita.

Perut buncit terjadi akibat kesalahan pola hidup yang tidak sihat iaitu kerana makan berlebihan. Ia mengakibatkan sistem pencernaan menjadi tidak lancar. Penimbunan makanan dalam perut akan mengembangkan usus besar dan menyebabkan perut mengembang ke depan. Jika hal ini terjadi terus menerus, lemak yang tertimbun akan mengeraskan perut dan sulit untuk kembali ke posisi semula.

Masalah Perut Buncit

Cara Kempiskan Perut Buncit

Berikut adalah cara mudah untuk mengurangkan masalah perut buncit dan ianya akan memberi kesan segera hanya dalam 5 hari! Anda pasti terkejut dan teruja dengan hasilnya!

Ramai yang dah mencuba serta sebenarnya amat berkesan. Panduan ini begitu mudah sekali serta menggunakan bahan-bahan yang organik tanpa sebarang diet atau kerja keras serta mudah didapati di pasaraya berhampiran anda...

Cara menyediakan dan meminum jus bagi mengatasi masalah perut buncit
Bahan-bahannya : 
  1. Lemon (1/2)
  2. Kurma (2 biji)
  3. Secawan air suam-150mls
  4. Bawang putih (4 ulas)
Cara Atasi Masalah Perut Buncit Dalam 5 Hari
Cara-caranya : 
  1. Buang kulit bawang putih.
  2. Jus semua bahan. Terbaik blend sekali dengan kulit lemon itu.
  3. Tapis.
  4. Minum jus 2 kali sehari iaitu selepas sarapan serta sebelum tidur.
Kurma bisa menolong mengurang rasa pahit serta mempunya pelbagai khasiatnya yang tersendiri sendiri, Bawang putih pula bertindak bagi mengurangkan selera makan, manakala lemon dapat membakar lemak dengan segera serta membuang toxin di dalam badan.
sumber asal: http://tipssehat-01.blogspot.my/

Cara Menghindari Masalah Perut Buncit

Menghindar lebih baik dari mengobati, maka sebelum terjadi atau perut kembali buncit maka hindarilah ia dari berlaku. Berikut adalah tips bagi mengelakkan masalah perut buncit:
  • Tetap melakukan kebiasaan diatas yaitu, minum air putih, mengkonsumsi makan berserat dan olah raga rutin setiap harinya.
  • Hindari makan cepat, karena ketika Anda menelan terlalu cepat, setidaknya udara tertahan dalam usus dan membentuk gas yang dapat menyebabkan perut kembung. Selalu duduk saat makan dan mengunyah makan perlahan-lahan. Makanan tidak dikunyah menjadi potongan-potongan kecil tidak dapat dicerna dengan baik yang kemudian menghasilkan banyak gas yang menimbulkan inflasi. Hal ini juga dapat menjadi cara yang efektif mengecilkan perut secara alami.
  • Kurangi konsumsi garam. Terlalu banyak garam dalam makanan kita, menambah ektra sodium terhadap mekanisme yang dapat memperlambat cairan tubuh sehingga mendorong air keluar dari sel. Akibatnya perut terasa penuh dan kembung. Selain itu juga dianjurkan untuk mengkonsumsi buah-buahan seperti apel dan pir yang memiliki banyak kandungan air. Cara ini juga bisa untuk mengecilkan perut secara alami .
  • Hindari obat-obatan menyebabkan masalah perut yang memicu sembelit dan penggelembungan, termasuk pil kontrasepsi. Sebagian besar masalah perut kembung biasanya disebabkan oleh gaya hidup. Dibutuhkan cara untuk mengubahnya, termasuk mengubah kebiasaan gaya hidup yang tidak sehat.
  • Hindari makanan yang mengandung soda,alcohol, berlemak, asin dan berminyak.
Sumber asal: http://viminim.blogspot.com
0 Komentar untuk "Cara Atasi Masalah Perut Buncit Dalam 5 Hari"

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'BMBlogr - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 BMBlogr - All Rights Reserved